Premiéra: | 19. marec 2019 |
Dĺžka: | 100 minút |
Súbor prijal názov Ricercata (z tal. ricercare – hľadať, pátrať, skúmať, bádať atď.) a v tomto duchu aj každoročne starostlivo hľadá, pátra, objavuje – diela „staré“ i nové.
PROGRAM
Charles Ives (1874 – 1954): 114 piesní (1922; výber)
Charlie Rutlage
Like a Sick Eagle (Ako nemocný orol)
Songs My Mother Taught Me (Piesne mojej matky)
Resolution (Rozhodnutie)
Walking (Chôdza)
Watchman (Strážnik)
The Children’s Hour (Detská hodinka)
The Side Show (Sprievodné podujatie)
The Things Our Fathers Loved (V čom našli zaľúbenie naši otcovia)
Serenity (Vyrovnanosť)
Largo pre husle, klarinet a klavír (1901)
Igor Stravinskij (1882 – 1971): Tri malé piesne – Spomienky z môjho detstva (1925)
1. Soročeňka (Straka – strakuľa)
2. Vorona (Havran)
3. Čičer-jačer (Zmok-bzdoch)
Mačacie uspávanky (1916; výber)
3. Bay-Bay (Hajaj, búvaj)
4. U kota, kota (Čo má kocúr, kocúr)
Štyri ruské piesne (1919)
1. Selezeň (Káčer – chorovodnaya [kruhová pieseň])
2. Zapevnaja (Pieseň na úvod)
3. Pobľudňaja… (Pieseň k stolu)
4. Sektarskaja (Sektárska pieseň)
Príbeh vojaka (1918)
1. Marsh soldata (Pochod vojaka)
2. Skripka soldata (Husle vojaka)
3. Maľenkij koncert (Malý koncert)
4. Tango, vals, regtajm (Tango – Valse – Rag)
5. Tanec djavola (Tanec diabla)
Helga Varga Bach študovala spev na Konzervatóriu a na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. V jej kmeňovom repertoári dominujú najmä diela skladateľov z obdobia baroka a klasicizmu. Umelkyňa pravidelne spolupracuje s domácimi aj zahraničnými komornými súbormi ako Arion Consort, Solamente naturali, Musica Aeterna, Musica Florea, Savaria Barokk Orchastra, Komorný orchester F. Liszta, Czech Barok Ensemble. Účinkovala so symfonickými orchestrami Slovenská filharmónia, Štátna filharmónia Košice, Orchester Štátnej opery Banská Bystrica. Spolupracovala s poprednými dirigentmi – John Toll, Stephen Stubbs, Peter van Heyghen, Andrew Parrott, Nigel Perrin, s ktorými sa sólisticky predstavila vo vokálno-inštrumentálnych kompozíciách M. A. Charpentiera, A. Vivaldiho, J. S. Bacha, W. A. Mozarta, F. Schuberta a F. Liszta. Premiérovala aj niekoľko skladieb súčasných slovenských skladateľov, ako napr. J. Hatrík, D. Matej, Ľ. Bernáth, I. Parík, T. Boroš a i. Vystúpila na viacerých festivaloch, napr. Melos-Étos, Konvergencie, Dni starej hudby, Podzimní festival duchovní hudby Olomouc, SPACE. Nahrávala pre Slovenský rozhlas a spolu so súborom Musica Aeterna realizovala CD s nahrávkou Vivaldiho Magnificatu a Glorie a Händlovho žalmu Dixit Dominus. Od roku 1999 hosťovala v Opere SND, kde sa predstavila v operách W. A. Mozart – Don Giovanni, M. Dubovský – Tajomný klúč, P. I. Čajkovskij – Panna Orleánska, E. Suchoň – Krútňava. V rokoch 2014 – 2015 bola členkou Rezidenčného súboru Rádia Devín Ensemble Ricercata, s ktorým realizovala množstvo koncertov zo súčasnej slovenskej a zahraničnej tvorby. Od roku 2011 sa venuje aj pedagogickej činnosti.
Milan Paľa (1982) je jednou z najvýraznejších postáv dnešnej hudobnej scény. Unikátnosť jeho hry je neprehliadnuteľná a odborná verejnosť ho právom radí medzi elitu svetových interpretov mladej generácie. Už počas štúdia na Konzervatóriu J. L. Bellu v Banskej Bystrici, neskôr na Hochschule für Musik und darstellende Kunst Wien a Janáčkovej akadémii múzických umení v Brne (JAMU) získaval Milan Paľa rad ocenení a neprehliadnuteľnú medzinárodnú pozornosť na európskych súťažiach. V tom čase sa tiež pravidelne zúčastňoval medzinárodných majstrovských kurzov v Zürichu (Vladimir Spivakov, Jean Guillou), v súkromnej triede Semjona Yaroshevicha sa zase oboznámil s legendárnou ruskou školou Davida Oistracha. Ako huslista, ktorý rovnako majstrovsky ovláda aj hru na viole, je v súčasnosti Milan Paľa vyhľadávaným interpretom pre uvádzanie nových diel. Má za sebou veľké množstvo premiér skladieb súčasných autorov (Jean Guillou, Jevgenij Iršai, František Gregor Emmert, Marián Lejava, Christophe Sirodeau, Erkki-Sven Tüür, Ádám Kondor, Ivan Josip Skender, Ante Knešaurek, Adrián Demoč, Tõnu Kõrvits, Daniel Matej, Lena Sierova, Wolfgang Bauer a ďalší).
Ronald Šebesta (1967) je jedným z popredných slovenských hráčov na klarinete. Po svojich štúdiách v Bratislave (VŠMU) a Boulogne (Francúzsko) začal svoju kariéru roku 1993 ako 1. klarinetista Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu. Od roku 1996 zastával rovnakú pozíciu v komornom orchestri mesta Bratislavy Cappella Istropolitana. Jeho hudobné záujmy týkajúce sa súčasnej hudby ho viedli k spoluzaloženiu VENI ensemblu pre súčasnú hudbu (1988), neskôr potom experimentálnych súborov pre improvizovanú hudbu Vapori del Cuore (1995 – 2004) ako aj slovensko-rakúskej skupiny DON@U.com (2004). Počas rokov 1997 – 2004 založil a umelecky spoluformoval komorný súbor Opera Aperta ensemble. Dlhoročne spolupracuje s klaviristkou Norou Škutovou vo formácii Duo Eliason (1990). V posledných rokoch úzko spolupracuje najmä so svojím bratom Róbertom. Ako orchestrálny hráč na historickom modeli klarinetu v posledných rokoch opakovane účinkuje najmä s viedenskou Wiener Akademie, budapeštianskym Orfeo Orchestra a krakovskou Capellou Cracoviensis. Jeho sólové vystúpenia s orchestrami sú nepravidelné, avšak zahŕňajú okrem slovenských pódií napríklad aj účinkovanie v Sankt Peterburgu (2013, Capella Tavricheskaya). Od roku 2012 opakovane uvádza svoj sólový recitál pod názvom „Classic malts“. V rokoch 2002 – 2010 pôsobil pedagogicky na VŠMU ako učiteľ hry na klarinete a komornej hudby. Od roku 2013 pôsobí na rovnakom poste na Akadémii umení v Banskej Bystrici.
Študoval hru na klavíri v Bratislave (VŠMU) a Gente (Kráľovské konzervatórium), ako štipendista v USA (Tanglewood Music Center), Kanade (Banff Centre for the Arts) a Nemecku (Ferienkurse für Neue Musik Darmstadt). Venuje sa interpretácii súčasnej hudby, ensemblovej i sólovej hre a hudobnej reinterpretácii výtvarných diel. Rád spolupracuje s inými hudobníkmi, s ktorými formuje rôzne zoskupenia – Cluster ensemble, Ensemble Ricercata alebo Prague Modern. Okrem pôsobenia na Katedre hudobnej výchovy PdF UK spoluvytvára alternatívne „vzdelávacie inštitúcie“ – študentský projekt VENI ACADEMY, či sériu detských workshopov Sound Orchestra – zamerané na improvizáciu, grafické partitúry a experimentálnu hudbu. Je autorom množstva hudobných projektov, festivalov, či koncertných cyklov. Predsedá slovenskej sekcii Medzinárodnej spoločnosti pre súčasnú hudbu (ISCM – Slovak section), s ktorou pripravil hudobný počin roka 2013 – ISCM World New Music Days – ocenený v rámci Rádio_Head Awards 2014. V roku 2016 sa stal umeleckým riaditeľom vzdelávacieho projektu SUPERAR, ktorý sa koná v spolupráci s viedenským chlapčenským zborom a Konzerthaus Wien. V roku 2016 bol súbor Cluster ensemble nominovaný na cenu Nadácie Tatra banky za album Cluster ensemble Plays Philip Glass, na cenu Krištáľové krídlo v kategórii hudba a na cenu Radio_Head Award v kategórii klasická hudba.
Pozvánka na ďalší koncert
piatok, 29. 3. 2019
Bartók v Rimavskej Sobote
Podujatie k 95. výročiu koncertovania známeho maďarského hudobného skladateľa, zberateľa ľudových piesní v našom meste.
Dom kultúry Rimavská Sobota
Program:
10.00 hod. (pre školy) 17.00 hod. (pre verejnosť): Koncert žiakov a učiteľov ZUŠ
19.00 hod.: Bartók 4 – 4 Bartók
Štefan Szabó – jazzový gitarista, improvizátor
Radim Hanousek – jazzový saxofonista, improvizátor, skladateľ
Vladimír Micenko – improvizátor
Ján Fiala – bubeník, vibrafonista a
ženská spevácka skupina Uljanka
20.30 hod. Dokumentárny film o Bartókovi.
Dĺžka: 100 min
Rok výroby: 2019
Dátum lokálnej premiéry: 19. marec 2019
Súbor prijal názov Ricercata (z tal. ricercare – hľadať, pátrať, skúmať, bádať atď.) a v tomto duchu aj každoročne starostlivo hľadá, pátra, objavuje – diela „staré“ i nové.
PROGRAM
Charles Ives (1874 – 1954): 114 piesní (1922; výber)
Charlie Rutlage
Like a Sick Eagle (Ako nemocný orol)
Songs My Mother Taught Me (Piesne mojej matky)
Resolution (Rozhodnutie)
Walking (Chôdza)
Watchman (Strážnik)
The Children’s Hour (Detská hodinka)
The Side Show (Sprievodné podujatie)
The Things Our Fathers Loved (V čom našli zaľúbenie naši otcovia)
Serenity (Vyrovnanosť)
Largo pre husle, klarinet a klavír (1901)
Igor Stravinskij (1882 – 1971): Tri malé piesne – Spomienky z môjho detstva (1925)
1. Soročeňka (Straka – strakuľa)
2. Vorona (Havran)
3. Čičer-jačer (Zmok-bzdoch)
Mačacie uspávanky (1916; výber)
3. Bay-Bay (Hajaj, búvaj)
4. U kota, kota (Čo má kocúr, kocúr)
Štyri ruské piesne (1919)
1. Selezeň (Káčer – chorovodnaya [kruhová pieseň])
2. Zapevnaja (Pieseň na úvod)
3. Pobľudňaja… (Pieseň k stolu)
4. Sektarskaja (Sektárska pieseň)
Príbeh vojaka (1918)
1. Marsh soldata (Pochod vojaka)
2. Skripka soldata (Husle vojaka)
3. Maľenkij koncert (Malý koncert)
4. Tango, vals, regtajm (Tango – Valse – Rag)
5. Tanec djavola (Tanec diabla)
Helga Varga Bach študovala spev na Konzervatóriu a na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. V jej kmeňovom repertoári dominujú najmä diela skladateľov z obdobia baroka a klasicizmu. Umelkyňa pravidelne spolupracuje s domácimi aj zahraničnými komornými súbormi ako Arion Consort, Solamente naturali, Musica Aeterna, Musica Florea, Savaria Barokk Orchastra, Komorný orchester F. Liszta, Czech Barok Ensemble. Účinkovala so symfonickými orchestrami Slovenská filharmónia, Štátna filharmónia Košice, Orchester Štátnej opery Banská Bystrica. Spolupracovala s poprednými dirigentmi – John Toll, Stephen Stubbs, Peter van Heyghen, Andrew Parrott, Nigel Perrin, s ktorými sa sólisticky predstavila vo vokálno-inštrumentálnych kompozíciách M. A. Charpentiera, A. Vivaldiho, J. S. Bacha, W. A. Mozarta, F. Schuberta a F. Liszta. Premiérovala aj niekoľko skladieb súčasných slovenských skladateľov, ako napr. J. Hatrík, D. Matej, Ľ. Bernáth, I. Parík, T. Boroš a i. Vystúpila na viacerých festivaloch, napr. Melos-Étos, Konvergencie, Dni starej hudby, Podzimní festival duchovní hudby Olomouc, SPACE. Nahrávala pre Slovenský rozhlas a spolu so súborom Musica Aeterna realizovala CD s nahrávkou Vivaldiho Magnificatu a Glorie a Händlovho žalmu Dixit Dominus. Od roku 1999 hosťovala v Opere SND, kde sa predstavila v operách W. A. Mozart – Don Giovanni, M. Dubovský – Tajomný klúč, P. I. Čajkovskij – Panna Orleánska, E. Suchoň – Krútňava. V rokoch 2014 – 2015 bola členkou Rezidenčného súboru Rádia Devín Ensemble Ricercata, s ktorým realizovala množstvo koncertov zo súčasnej slovenskej a zahraničnej tvorby. Od roku 2011 sa venuje aj pedagogickej činnosti.
Milan Paľa (1982) je jednou z najvýraznejších postáv dnešnej hudobnej scény. Unikátnosť jeho hry je neprehliadnuteľná a odborná verejnosť ho právom radí medzi elitu svetových interpretov mladej generácie. Už počas štúdia na Konzervatóriu J. L. Bellu v Banskej Bystrici, neskôr na Hochschule für Musik und darstellende Kunst Wien a Janáčkovej akadémii múzických umení v Brne (JAMU) získaval Milan Paľa rad ocenení a neprehliadnuteľnú medzinárodnú pozornosť na európskych súťažiach. V tom čase sa tiež pravidelne zúčastňoval medzinárodných majstrovských kurzov v Zürichu (Vladimir Spivakov, Jean Guillou), v súkromnej triede Semjona Yaroshevicha sa zase oboznámil s legendárnou ruskou školou Davida Oistracha. Ako huslista, ktorý rovnako majstrovsky ovláda aj hru na viole, je v súčasnosti Milan Paľa vyhľadávaným interpretom pre uvádzanie nových diel. Má za sebou veľké množstvo premiér skladieb súčasných autorov (Jean Guillou, Jevgenij Iršai, František Gregor Emmert, Marián Lejava, Christophe Sirodeau, Erkki-Sven Tüür, Ádám Kondor, Ivan Josip Skender, Ante Knešaurek, Adrián Demoč, Tõnu Kõrvits, Daniel Matej, Lena Sierova, Wolfgang Bauer a ďalší).
Ronald Šebesta (1967) je jedným z popredných slovenských hráčov na klarinete. Po svojich štúdiách v Bratislave (VŠMU) a Boulogne (Francúzsko) začal svoju kariéru roku 1993 ako 1. klarinetista Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu. Od roku 1996 zastával rovnakú pozíciu v komornom orchestri mesta Bratislavy Cappella Istropolitana. Jeho hudobné záujmy týkajúce sa súčasnej hudby ho viedli k spoluzaloženiu VENI ensemblu pre súčasnú hudbu (1988), neskôr potom experimentálnych súborov pre improvizovanú hudbu Vapori del Cuore (1995 – 2004) ako aj slovensko-rakúskej skupiny DON@U.com (2004). Počas rokov 1997 – 2004 založil a umelecky spoluformoval komorný súbor Opera Aperta ensemble. Dlhoročne spolupracuje s klaviristkou Norou Škutovou vo formácii Duo Eliason (1990). V posledných rokoch úzko spolupracuje najmä so svojím bratom Róbertom. Ako orchestrálny hráč na historickom modeli klarinetu v posledných rokoch opakovane účinkuje najmä s viedenskou Wiener Akademie, budapeštianskym Orfeo Orchestra a krakovskou Capellou Cracoviensis. Jeho sólové vystúpenia s orchestrami sú nepravidelné, avšak zahŕňajú okrem slovenských pódií napríklad aj účinkovanie v Sankt Peterburgu (2013, Capella Tavricheskaya). Od roku 2012 opakovane uvádza svoj sólový recitál pod názvom „Classic malts“. V rokoch 2002 – 2010 pôsobil pedagogicky na VŠMU ako učiteľ hry na klarinete a komornej hudby. Od roku 2013 pôsobí na rovnakom poste na Akadémii umení v Banskej Bystrici.
Študoval hru na klavíri v Bratislave (VŠMU) a Gente (Kráľovské konzervatórium), ako štipendista v USA (Tanglewood Music Center), Kanade (Banff Centre for the Arts) a Nemecku (Ferienkurse für Neue Musik Darmstadt). Venuje sa interpretácii súčasnej hudby, ensemblovej i sólovej hre a hudobnej reinterpretácii výtvarných diel. Rád spolupracuje s inými hudobníkmi, s ktorými formuje rôzne zoskupenia – Cluster ensemble, Ensemble Ricercata alebo Prague Modern. Okrem pôsobenia na Katedre hudobnej výchovy PdF UK spoluvytvára alternatívne „vzdelávacie inštitúcie“ – študentský projekt VENI ACADEMY, či sériu detských workshopov Sound Orchestra – zamerané na improvizáciu, grafické partitúry a experimentálnu hudbu. Je autorom množstva hudobných projektov, festivalov, či koncertných cyklov. Predsedá slovenskej sekcii Medzinárodnej spoločnosti pre súčasnú hudbu (ISCM – Slovak section), s ktorou pripravil hudobný počin roka 2013 – ISCM World New Music Days – ocenený v rámci Rádio_Head Awards 2014. V roku 2016 sa stal umeleckým riaditeľom vzdelávacieho projektu SUPERAR, ktorý sa koná v spolupráci s viedenským chlapčenským zborom a Konzerthaus Wien. V roku 2016 bol súbor Cluster ensemble nominovaný na cenu Nadácie Tatra banky za album Cluster ensemble Plays Philip Glass, na cenu Krištáľové krídlo v kategórii hudba a na cenu Radio_Head Award v kategórii klasická hudba.
Pozvánka na ďalší koncert
piatok, 29. 3. 2019
Bartók v Rimavskej Sobote
Podujatie k 95. výročiu koncertovania známeho maďarského hudobného skladateľa, zberateľa ľudových piesní v našom meste.
Dom kultúry Rimavská Sobota
Program:
10.00 hod. (pre školy) 17.00 hod. (pre verejnosť): Koncert žiakov a učiteľov ZUŠ
19.00 hod.: Bartók 4 – 4 Bartók
Štefan Szabó – jazzový gitarista, improvizátor
Radim Hanousek – jazzový saxofonista, improvizátor, skladateľ
Vladimír Micenko – improvizátor
Ján Fiala – bubeník, vibrafonista a
ženská spevácka skupina Uljanka
20.30 hod. Dokumentárny film o Bartókovi.
Rok výroby: 2019
Dátum lokálnej premiéry: 19. marec 2019
Všeobecné obchodné podmienky pri ONLINE nákupe
Úvodné ustanovenia a definície pojmov
Tieto obchodné podmienky pre nákup vstupeniek cez internet (ďalej len „Obchodné podmienky“) platia pri nákupe vstupeniek na filmové, kultúrne a spoločenské alebo aj iné predstavenie prevádzkované spoločnosťou Mestské kultúrne stredisko Rimavská Sobota, zriadenou Uznesením Mestského zastupiteľstva č. 2/1990 ako príspevková organizácia (ďalej len „Prevádzkovateľ“), a to len pri nákupe vstupeniek prostredníctvom internetovej stránky www.kinoorbis.sk alebo www.kulturars.sk. Tieto Obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti Prevádzkovateľa a kupujúceho (ďalej len „Zákazník“).
„Vstupenka“ je vstupenka zakúpená, a zároveň vytlačená v pokladniach prevádzky prevádzkovaných Prevádzkovateľom (ďalej len „Kino Orbis a Mestské kultúrne stedisko“).
„mailTicket“ je vstupenka zakúpená prostredníctvom internetovej stránky kulturars.sk a jej podstránok pre jednotlivé kiná a to: www.kinoorbis.sk s unikátnym čiarovým kódom, vytlačená Zákazníkom, alebo vstupenka vo formáte PDF s unikátnym čiarovým kódom predložená Zákazníkom uvádzačovi pred vstupom do Kina Orbis prostredníctvom prenosného elektronického zariadenia (mobilným telefónom, tabletom a pod.). Vstupenka s unikátnym čiarovým kódom je súčasťou potvrdzujúceho e-mailu, ktorý bude doručený Zákazníkovi vždy po objednaní a úhrade vstupenky cez internetovú stránku kulturars.sk a kinoorbis.sk. Čiarovým kódom sa Zákazník preukáže pred vstupom do sály alebo na konkrétne predstavenie. Možno ho naskenovať z mobilného zariadenia alebo predložiť vo vytlačenej forme. Kód musí byť čitateľný a nepoškodený. Zákazník preberá zodpovednosť za nešírenie vstupenky, aby tak zabránil jej prípadnému zneužitiu.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@ticketware.sk, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť Besteron a.s. (ďalej len “Besteron”), sídlo Teslova 20, 821 02 Bratislava, IČO: 47866233, DIČ: 2024127963. Spoločnosť Ticketware SE zabezpečuje predaj a vyúčtovanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana)
Besteron poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na Besteron prostredníctvom telefonickej linky 02/33 52 76 75 (po-pia 08 - 16h, víkendy a sviatky 08 - 20h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese helpdesk@besteron.sk, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od Besteronu.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
„Orgán dohľadu“ je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika (www.soi.sk).
Zákazník súhlasí s týmito Obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe strany záväzné. V prípade potreby môže Zákazník kontaktovať Prevádzkovateľa prostredníctvom e- mailu: msksrs@rsnet.sk
Spôsob zakúpenia a doručenia vstupenky
Zákazník si môže zakúpiť elektronicku vstupenku (dalej len mailTicket) na konkrétne predstavenie prostredníctvom našej internetovej stránky kulturars.sk a kinoorbis.sk po výbere mesta, filmu a času s presmerovaním na internetovú stránku system.cinemaware.eu a zaplatiť za mailTicket cenu vstupenky, podľa vytvorenej objednávky prostredníctvom služby Besteron.
mailTicket je možné zakúpiť najneskôr 30 minút pred začiatkom požadovaného predstavenia uvedeného v programe kina. Neskôr si Zákazník môže kúpiť v pokladni kina iba Vstupenky na neobsadené miesta.
Po výbere a označení konkrétneho predstavenia Zákazník označí počet dospelých a počet zľavnených mailTicketov, zvolí miesto a druh (obyčajný, Deti, študenti, seniori, ZŤP) a sedadlo vstupenky, Zákazník pokračuje ku kroku zaplatiť online. Zákazníkovi sa zároveň zobrazí celková kúpna cena mailTicket, ktorú je po potvrdení Objednávky v kroku „ZAPLATIŤ ONLINE” (s povinnosťou platby) povinný uhradiť. Uvedená kúpna cena je aktuálnou cenou pre objednané mailTicket a je cenou konečnou, t.j. vrátane DPH a prípadných poskytnutých zliav. Zákazník vyjadrí súhlas s obchodnými podmienkami.
Po potvrdení objednávky mailTicket v kroku „ZAPLATIŤ ONLINE“ je Zákazník presmerovaný do zabezpečenej platobnej brány Besteron, prostredníctvom ktorej vykoná úhradu. Úhradu je potrebné vykonať v časovom limite do 15 minút, ktorý sa odpočítava od okamihu začatia procesu platby presmerovaním na platobnú bránu. Po vypršaní časového limitu 15 minút nebude začatá objednávka dokončená.
Po uskutočnení úspešnej platby prostredníctvom zabezpečenej platobnej brány Besteron v časovom limite 15 minút bude Zákazník opäť presmerovaný na internetovú stránku system.cinemaware.eu pre vygenerovanie a zobrazenie mailTicket. Objednávka bude úspešne dokončená len v prípade, ak Zákazník vyčká na presmerovanie na internetové stránky system.cinemaware.eu a zobrazí sa mui jeho mailTicket na obrazovke. Následne mu bude doručený mailTicket na správne zadaný a funkčný email. V prípade, ak Zákazník nevyčká na presmerovanie a nezadal správny a funkčný email pre doručenie mailTicket, Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za nedokončenie objednávky a Zákazník si musí uplatniť reklamáciu realizovanej úhrady v banke.
Po realizovaní úhrady kúpnej ceny mailTicket a úspešnom dokončení objednávky bude Zákazníkovi odoslaný potvrdzujúci e-mail na ním zadanú platnú a funkčnú e- mailovú adresu, ktorý obsahuje unikátny čiarový kód a variabilný symbol a platný mailTicket vo formáte PDF oprávňujúci na vstup do sály (slúži ako vstupenka). Pre daňové účely, slúži mailTicket ako daňový doklad.
Platba je zrealizovaná iba vtedy, ak Zákazník dostane od Prevádzkovateľa potvrdenie o zaplatení podľa predchádzajúceho bodu správou na e - mailovú adresu zadanú v objednávke.
Unikátny čiarový kód v mailTicket je platný iba raz, tzn. že pri akomkoľvek ďalšom predložení čiarového kódu sa na takto predložený mailTicket nebude prihliadať a na jeho základe nebude povolený vstup do kinosály, a to bez ohľadu na to, kto vyššie uvedený mailTicket predloží.
Zákazník je povinný, pokiaľ si uplatňuje nárok na poskytnutie zľavneného vstupného, preukázať oprávnenosť nároku na zľavnený mailTicket pred vstupom do kinosály predložením platného dokladu, ktorá oprávňuje držiteľa k zľave. Kumulácia jednotlivých zliav nie je možná. V prípade, že Zákazník nepreukáže nárok na zľavnený mailTicket, bude mailTicket považovaný za neplatný, nepovolí sa vstup do kinosály a nevznikne nárok na vrátenie zaplatenej ceny mailTicket. Prevádzkovateľ poskytuje možnosť doplatenia rozdielu v cene zo zľavnenej vstupenky na cenu za dospelého, čo môže urobiť zákazník v pokladni kina. Zľavneným vstupným sa na účely týchto Obchodných podmienok považuje iba vstupné podľa platného cenníka.
Odstúpenie od zmluvy
Predaj mailTicketov na filmové a iné predstavenie sa považuje za zmluvu súvisiacu s poskytovaním služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, podľa ktorej sa Prevádzkovateľ zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote a z toho dôvodu Zákazník nemôže, v zmysle § 7 ods. 6 písm. k) zák. č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, odstúpiť od zmluvy.
Reklamácie
Prevádzkovateľ zodpovedá za vady poskytovanej služby, prípadne predávaného tovaru podľa ustanovení príslušných právnych predpisov, najmä ustanovenia § 420 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
Reklamovať poskytnutú službu, t.j. predstavenie, na ktoré bol mailTicket zakúpený, je možné na e-mailovej adrese msksrs@rsnet.sk a v priestoroch prevádzky MsKS a kina Orbis.
Osobné údaje a ich ochrana
Prevádzkovateľ zabezpečuje ochranu osobných údajov kupujúceho v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené na webovej stránke Prevádzkovateľa. Zákazník berie na vedomie, že je povinný Prevádzkovateľovi poskytnúť osobné údaje v správnej a pravdivej forme a je tiež povinný informovať Prevádzkovateľa o každej zmene svojich osobných údajov. Zákazník potvrdzuje, že osobné údaje, ktoré poskytol, sú správne. Zákazník pri odoslaní objednávky potvrdí, že v súlade so zákonom mu bolo poskytnuté poučenie týkajúce sa ochrany osobných údajov, a to aktivovaním príslušnej funkcie na webovej stránke Prevádzkovateľa.
Alternatívne riešenie sporov
Pokiaľ Zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým Prevádzkovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Prevádzkovateľ porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na Prevádzkovateľa so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom emailu na msksrs@rsnet.sk. Ak Prevádzkovateľ na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Prevádzkovateľom je Orgán dohľadu - Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, internetová adresa:www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.economy.gov.sk).
6.2 Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránkeec.europa.eu/consumers/odr/.
VII. Záverečné ustanovenia
7.1 Tieto Obchodné podmienky platia pre Zákazníka v rozsahu a znení uvedenom na internetových stránkach Prevádzkovateľa v deň zakúpenia elektronickej vstupenky mailTicket Zákazníkom.
7.2 Aktivovaním príslušnej funkcie pred zakúpením mailTicket kupujúci potvrdí, že sa s týmito Obchodnými podmienkami oboznámil, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu, súhlasí s nimi a je nimi viazaný. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo v zákonnom rozsahu meniť tieto Obchodné podmienky pre nákup mailTicket cez internet, prípadne ich časť.
7.3 Akékoľvek zmeny týchto Obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom uvedeným v aktualizovanom znení.
7.4 Na vzťahy výslovne neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa aplikujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.